19 Kasım 2011

Barselona Gezimiz,Haberler Vs..

Uzun zaman olmuş yine blog sayfamla ilgilenmeyeli .. Bayramdı seyrandı iş güç koşuşturma derken yine zaman hıp hızlı akıp geçmiş en son yazdığım postu görünce anladım…

Geçte olsa “bayram tatili” postlarımı yazmaya başlıyorum..

Bayramda 4 gece 5 gün kızkardeşimle barselonadaydık.(Kardeşim de blogger olduğu için benzer postları o da yazıyor takip etmek için tık tık http://pempegonlumsende.blogspot.com/) Şehrin altını üstüne getirdik diyebilirim çünkü 5 gün Barselona için fazlasıyla yetiyo..

Üniversite son sınıftayken İspanyolca kursuna yazılmış,4-5 ay boyunca her cumartesi-pazarımı İspanyolca öğrenme aşkına ayırmıştım..Epeyce de öğrenmiştim ya da öyle olduğunu sanıyomuşum :)

Dili öğrenmeye çalışırken kültürünü, insanlarını ister istemez merak edip araştırıyosun o zamanlardan beri hayalimdi İspanya’yı görmek.. Bayram tatilinin kısa olması sebebiyle sadece Barselona’yı görebildim ama nasip olursa inş..Madrid-Sevilla -Endülüs bölgelerini de görmeyi çok istiyorum..

Barselona turunu satın aldıktan sonra da pratik yapabilmek hayaliyle, tekrar kurs notlarımı gözden geçirip dersime iyice çalıştım:)ama gel gör ki Barselona “Katalonya” özerk bölgesinin başkenti idi ve Katalanlar “Katalanca” konuşuyodu! Canım ne kadar farklı olabilir ki diye düşünürken tatil boyunca bu iki kelimeden öteye geçemedim !! !hola! (merhaba) !Gracias!(teşekkürler) Ben İspanyolca döktürdüğümü düşünürken onlar hiçbişey anlamıyolardı ve bu benim tüm şevkimi kırdı:(

İspanyollar İngilizce pek bilmiyolar bu sebeple adres yol tarifi sormak biraz zor olabiliyo,Yine de elinizde düzgün bir harita var yolunuzu bulmanız özellikle turistik yerleri geziyorsanız,pek de zor sayılmaz.İspanya’da da tüm Avrupa ülkelerinde olduğu gibi Metro sistemi gayet güzel..Otelimiz nispeten uzak bölgede sayılsada Barselona merkeze 30 dakika’da ulaşabildik. İstanbul’da bile sadece Evimden Metrobüs’e ulaşmam en az 30 dakika sürdüğü için yine Avrupa metro sistemini hayretle izledim…

Barselona’da ilk günümüzde maalesef inanılmaz şiddetli yağmur yağıyordu,,Pazar günleri neredeyse her yer kapalı olduğu için ilk günümüzde Ekstra Tur olarak sunulan Girona Şehrine gitmeye karar verdik.Barselona merkezden aktarmasız tek tren ile gidilebiliyo.Ama oraya gittiğimizde de yağmur sürekli yağdığı için pek eğlenceli geçmedi,, işin kötüsü yağmurdan kaçıp sığınabileceğimiz bir açık bir cafe bile yoktu! Şimdi fotoğraflar üzerinden anlatmaya devam edelim:)
                                         Otelimiz yakınındaki tren istasyonu "Sant Joan"


                              Girona daracık labirent gibi ama harika sokakları olan bir şehirdi


                                  Asılı çamaşırlar bana Balat sokaklarını hatırlattı:)


Girona'da şehre ilk girdiğimizde dikkatimizi çeken lunaparka benzer bir yer vardı.Özellikle özenle hazırlanmış yiyecek tezgahları dikkatimi çekti.
             


                     Bildiğimiz "Kestane Kebap" tezgahı:) nedense közde kestaneyi bize özgü sanırdım..








    
 Birinci günümüzde sadece Girona'yı gezebildik diğer günler için ayrı postlar yazıcam..
 Bayram sonrası gece 4'de eve dönüp 2 saat uyuduktan sonra hemen işbaşı yaptım tabiiki :(
 Döndüğümde Şantiye beni alttaki gibi karşıladı dış cephe çoktan yapılmış, neredeyse 1 kat daha yükselmiştik! Dış cephe İşçilerinin nasıl ve ne şekilde çalıştığına dikkat çekmek isterim!


           


7 yorum:

  1. Uzay çatı yapıyoruz diye, adamlar kendini uzayda zannetmesin haa :)

    YanıtlaSil
  2. ispanyada geçerli olan tek dil evrensel dilimiz olan beden dili:)) baknız. ispanyolca istenen kutunun bir türlü anlaşılmaması ama beden diliyle bi saniye içinde hemen çözülmesi:))

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,sürekli koşuşturma ile geçen bir gezi olmamış en azından :) İleride tekrar İspanya veya Fas gezisi düşünürseniz,ilig çekici gezi noktaları tavsiye edebilirim.Selamlar

    YanıtlaSil
  4. Off ne güzel bir tatil bu böyle..
    Demek Katalanca konuşuyorlar aklımda bulunsun :P
    Diğer postlarıda bekliyorum dört gözle canım :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir yermiş, çok beğendim ve
    bence çok şanslısınız:)
    www.LensMarket.Com

    YanıtlaSil
  6. 2 ay önce gittim ben de ya kuzum bir fırsat bulsam ben de yazıcam bu arada ben geldim Amsterdam'dan ancak bakıyorum bloglara sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Medanşeri,teşekkür ederim biz Ets tur ile gittik ama geçen sene de Pronto turla Budapeşte-Prag-Macaristan turu yapmıştık,iki şirketten de memnun kaldım..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...